Monday, June 25, 2007

En bock i ulvakläder

Jag läser en tidning där kända svenskar samtalar om sex. I samtalet berättar författaren och journalisten Sigge Eklund att han kommit fram till att han onanerat cirka 15.000 gånger i sitt liv. Jag fastnar vid den siffran, tycker den låter väl hög. Med hjälp av datorns kalkylator räknar jag ut att 32 år gamla Sigge Eklund måste onanera 2-3 gånger om dagen, och ha gjort så ända sedan första gången. Det kan inte vara sunt för en människa.

Vet man detta är det svårt att inte se Sigges senaste bok, Varulvsvalsen, i ett annat ljus. Varulven - alltså den enda mänskliga varelsen, förutom män som onanerat för mycket, som har håriga handflator. Och "valsen" - behöver väl knappast någon vidare förklaring.

Enligt Sigge själv handlar boken om en kompis till honom som kämpar med ett svårt beroende. Min gissning är att den här kompisen snarare är en "kompis".

3 comments:

Reidar said...

HAHAHAHA! Jag älskar dig! Fyfan va bra

salvada kant said...

Glasklar logik. Jag länkar!

Jonas said...

jag tackar för det.