Sunday, September 28, 2008

Himlen runt hörnet


Precis vid mig finns en fantastisk butik. Jag är verkligen som en hund utanför slaktarens skyltfönster här. Några godbitar:



Älskar att det finns folk som har som arbete att sälja plagget "skön mysbyxa". Tänk samtalen! 'Hej. Du, den här "skön mysbyxa", är den rymlig om baken? Jag vill gärna att den ska vara rymlig om baken.' Bara ordet byxa! "Hej, jag skulle vilja ha en byxa tack". Det är för roligt.


"Klädsamt med krage". Att någon i butiken har gjort den bedömningen!




"Alla tiders byxa - snygg och lättskött." Tänk alla byxor som någonsin har tillverkats, genom alla tider och i alla länder, tänk alla dom byxorna - det här är, objektivt sett, den bästa av dem alla.




"Den är skön att ha på sig". Det är återigen bedömningen! När Gun fick in det där partiet fleecebyxa från Dortmund, tog hem det och bara gick bananas. "Du, den här byxan var skön att ha på sig. Yvonne, provade du den här fleecebyxan? (känner på tyget med handen) Den här byxan skulle man till exempel kunna ha på sig när man stretchar. Den var smidig och mjuk."



Rosalie har härligt färgsprakande baddräkt från Abecita. Det kan ingen ta ifrån henne. Om inget annat så måste man faktiskt ge Rosalie att hon har härligt färgsprakande baddräkt från Abecita.

10 comments:

Linnéa said...

du är säkert väl medveten om detta min kära men ordet "rock" handlar i det här sammanhanget inte om genren rockmusik utan om plagget "rock". som i ytterrock eller badrock. en rockklänning är således en klänning med skärning som en rock, med knappar eller dragkedja fram.

/ sofi fahrman

ajs said...

men alltså baddräkten var ju rätt snygg!

Anonymous said...

Åh kära nån! *skratt*

Det här inlägget påminner mig om en lek jag och en kompis hittade på en gång för många år sen. Vi kallar den för "Shoppingleken" och går till på följande sätt:

När man går förbi en affär av liknande karaktär (fast funkar på vanliga modeaffärer också) så måste man välja ett plagg/skor/assecoar i varje fönster som man skulle vara TVUNGEN att ta på sig.

Typ:
"Ok, du måste välja en grej -- vad tar du?"
"Ok jag tar den där kräksgröna stickade västen med bolltofsar på."

Man varken vinner eller förlorar i den här leken utan man bara våndas, väljer och sen skrattar man helt hysteriskt tillsammans. Skitkul, testa! :p

//Kamillah

Kakan said...

Jag tycker att det roligaste med det här inlägget är kommentar nr 3:
"Åh kära nån! *skratt*"

Jonas said...

jag har skapat ett monster här. *ler*

Anonymous said...

Jag tänkte skriva "kära hjärtanes"... ;o)

//Kamillah

Ps. Jag tycker baddräkten nästan var lite...cool? Jag menar, vem vill inte ha en fjäril på mutt...öh...eller, nä?

ajs said...

lille skutt brukar säga så. "åh! käre nån!", alltså

Anne said...

Kära Jonas,
en sån käck och trevlig blogg du har, sannerligen.
Jag önskar både att jag bodde närmare himlens hörn samt att det i överlag fanns mera såna här fina lappar i butikerna. Tänk så glad man skulle bli!

mikaela said...

jag vill seriöst ha baddräkten. blodigt allvar alltså. var ligger affären?

Uppåt, framåt said...

Läser du också alltid "Paella" istället för Parella när du tittar på skylten?