Tuesday, October 14, 2008

Några nya favoriter i sortimentet

"Velour är mjuk och len som sammet." Den formuleringen är ju hämtad från ett reklamblad från någon bordell i Las Vegas. "Candy har läppar som längtar efter dig. Angel gillar hårda tag. Velour är mjuk och len som sammet."



Jag är inte ens nära att förstå den här referensen. Vadå bäckebölja? Det är ingen en exklusiv Las-Vegas-hora. Det låter som någonting från landsbygden, typ ett göteborgskt smeknamn för anus. "...och han fick tamejfan en tjottahejtare rätt upp i bäckebölja! Du vet, han ju inte gå på flera veckor efter det! Fick sitta på en uppblåsbar dyna och gå till jobbet i mysbraller!"




Hur gammal är man om det här nattlinnet känns "lite gammaldags"? 2-300? Jag är relativt säker på att det här är samma nattlinne som Krösa-Maja bär under stora delar av Emil i Lönneberga-filmerna.




"Velour-rock med knappar i fin färg. 'blått e' flått!'" BLÅTT E FLÅTT! Det ska inte vara möjligt att få hybris på en liten prislapp till en morgonrock från en tantbutik på Ringvägen! Det ska inte gå!





Här får man ju i stort sett omgående en erektion. Jag älskar verkligen den här trosan. Den gulnade färgen, "firm control"-lappen, storleken (det framgår inte riktigt av bilden men den här trosan är i princip lika stor som ett örngott). Det här ser ju ut som den där gamla trasan mamma hade i städskrubben och som togs fram när det var dags att putsa silvret. Den ultimata fantasin skulle ju vara att man följer med en kvinna hem och att hon "bara ska glida i något mer bekvämt". Sen kommer hon in iklädd rocken och nattlinnet från första bilden, och efter det tar av sig rocken och låter linnet glida mot golvet lite elegant, för att slutligen stå där, endast iklädd dessa trosor och bara utstråla erotik.

11 comments:

Linnéa said...

hatar mig själv nu. trosan: i princip uteslutande innehållet i min underklädeslåda.

Nisse said...

Ahahaha! Vad är det för folk som har butiken? Som sitter och skriver lapparna?
Min högsta dröm är att besöka den där butiken, har du någonsin varit in i den?

Nisse said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Oh, you're killing me alltså. När man tror att man sett allt, när man tror att det omöjligt kan bli bättre, så kommer till sist ändå ett crescendo som gör att ögonen tåras av skräckblandad förtjusning.

Men någon liten sjuk del av mig tycker ändå att troserna ser rätt sköna ut. Fast det hör inte hit.

Uppåt, framåt said...

Jag bor där! Typ. Passerar all the time. Förundras alltid, ALLTID, av de finurliga lapparna. Och! Ochochoch. Priserna! My god det är SKITDYRT där.

in cell said...

åh! jag vet vilken butik det är nu! det är den min mor brukar åka till för att köpa 'snorfanor'.

Pop-Sara said...

Bäckebölja: http://sv.wikipedia.org/wiki/Seersucker

Bloggblad said...

Jag känner att det är en himla tur att jag har en stringtrosa i lådan som uppväger resten av himlen-runt-hörnet-modellen... (Köpte en på rea när kyrkokören var på utflykt! Så kul har vi i kyrkokören!)

Bloggblad said...

Obs: Den är inte godkänt som körkåpa!

Anonymous said...

Har inte hört Bäckebölja på år. Min morsa brukade ta upp det när hon tog fram lakan. "Det här är bäckebölja, det är fantastiskt. Känn så mjukt, och så torkar det snabbt också".

linnea said...

Klockan är 07.00 och jag asgarvar högt. bra start på dagen, fantastisk blogg! Fantastisk butik!